dinsdag, februari 07, 2006

It's fun to stay at the...


Ja, ja, gisterenavond was het weer zover, mun wekelijkse EHBO- avondje. Voor het 4e jaar op herhaling. Nog 3 lessen en dan is het weer om. Kan ik er opnieuw een jaar tegen. Gisteren stond de reanimatieles op het programma. Nou vind ik dat persoonlijk altijd een hele leuke les, het gaat me best goed af. Er komen alleen een aantal nare dingen bij kijken......

Je moet namelijk ( terwijl de hele groep 'aan wal' staat) het slachtoffer (de ambu-man in dit scenario) luid en duidelijk aanspreken. Das dus net zoiets als praten in de wachtkamer....niet echt natuurlijk zeg maar. Na het aanschudden (niet te hard), de kinlift en de snelle mondcontrole moet je dan de ademhaling controleren, minstens 10 seconden, en die duren láng...! Dan moet je een stukje toneelspelen en iemand laten alarmeren want die pop ademt natuurlijk niet....gek... En dan mag je eindelijk gaan beademen en hartmassage geven.

Dat vind ik leuk, dat is op me op de beginnerscursus namelijk heel goed uitgelegd en dat is blijven hangen dus ik ga er dan ook voor, hardop meetellend. Het duurde dan ook niet lang tot de docent zei: Mevrouw (oh?), u heeft een mooi ritme, u mag de pop schoonmaken. En waarmee? Met alcohol! Nou ben ik echt niet zo moeilijk met alcohol maar hier zou je spontaan van afkicken, niet te doen, zo bitter als gal! Maar goed, het is voor een goed doel: de medemensch..... Nou maar hopen dat me een koortslip bespaard blijft, das ook vaak een leuke verassing. Volgende week ernstige uitwendige bloedingen en shock......hmmmm..... Toedels!

 
FREE hit counter and Internet traffic statistics from freestats.com